10 January 2015

:: SIAPA AKU ::

Aku siapa??

kau tak tau aku siapa.
jadi kau jangan nilai aku siapa.

kau bukan tuhan untuk menilai aku,
dan aku..
aku bukan tuhan untuk menilai kau.


siapa aku??
aku sama macam kau.
hidup hanya menumpang di muka bumi ini.
aku sama macam kau.
di ciptakan dari tanah dan kembali kepada tanah bila sudah sampai waktunya.


apa beza kau dan aku??
rupa kita tidak sama.
rezeki,ajal,maut dan jodoh kita tidak sama.


dan kau tahu apa maksud di sebalik semua itu??
itulah kekuasaan tuhan yang menciptakan kita dari bentuk yang berbeza.
itulah kekayaan tuhan yang memberi kita kecukupan yang berlainan.


dan sekarang kau tahu siapa aku?


aku hanyalah hamba yang hina.
hidup menumpang di atas muka bumi ini,
berserah diri di arena persinggahan ini.
ini bukan kehidupan yang kekal.
kehidupan sebenarku bermula bila malaikat maut menjemputku.
kehidupan ku bermula setelah malaikat penjaga kubur selesai tugasnya menyoalku di alam barzakh.
kehidupan  ku bermula ketika selesai hari timbangan amal ku di hari kebangkitan.


masa tu..
aku..tak kau sekali..
masa tu kita tak tahu.


syurga neraka itu milik siapa.


Terima Kasih

No comments:

© Arifudo al-Hadid | Template Designed By MH